Dan före dopparedan!

jag hinner inte med
Det är dan före dopparedan idag!
 
Jag har precis gått upp och sitter och äter lite frukost framför datorn.
Snart ska jag och mamma baka lite pepparkakor och bullar.
Ingen i våran familj är särskilt förtjust i lussebullar (jag mår illa av saffran) så vi brukar baka vanliga kanelbullar eller vaniljbullar till jul istället :)
Sen har jag de sista julklapparna att göra klart och slå in och lite annat julpyssel. Vid 15 ska jag till jobbet och jobba till stängning vid 20. Då är det inte mycket mer än att åka hem och äta en sen middag och försöka sova typ.

Sen är det julafton.
Jag älskar julen! Det är helt klart den mysigaste högtiden på hela året.
Snön, handla julklappar, slå in julklappar, äta massa god julmat, julgodis, tända ljusen i adventstaken och dekorera julgranen, elda i öppna spisen, what's not to love liksom?
Jag vill alltid dekorera jättemycket här hemma så det blir så juligt som det bara kan bli!
 
Men sen natten den 24:e när man ska gå och lägga sig och julafton är över går jag in i en liten mini depp.
1 helt år kvar till nästa gång. ...(haha jag och alla barnen)
Man måste ta bort allt fint julpynt och julgranen ska ner osv. Det tar alltid emot lite hehe.

Mamma är lite likadan så i år bestämde vi oss för att ha en till julafton på juldagen den 25:e.
Vi byter några julklappar på julafton och sen byter vi lika många dagen efter.
Allt blir som en extra julafton förutom att vi inte ser på Kalle kl 15 ju.
Men då hittade vi en disneydvd med blandade julavsnitt som vi kommer titta på då istället, haha så sjukt bra :D. Blir glad bara av att tänka på det! Sen på kvällen den 25:e kommer Martin hit och så byter vi julklappar och äter en julmiddag tillsammans med min familj, äter chokladfondue och tittar på en film tillsammans.

Kan inte bli bättre.

jag och lillebror December 2011 på Öland


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0