1 December

1 December är det ju idag. Gu va tiden går fort! Jag som hatar hösten och ville att den skulle gå snabbt , jag fick som jag ville tydligen :)

Jag ÄLSKAR julen. Allt är så mysigt då. Snön som lyser upp utanför fönstret, att handla julklappar och slå in paket, baka pepparkakor, julpynta, tända massa levande ljus och äta julmat. Och alla känns så glada på julen. Folk går omkring och ler och är så trevliga, man köper julklappar till varandra, spenderar mycket tid med familjen osv.
Min favorithögtid. Barnet i mig längtar massor till julaftonsmorgon, haha :D

Vi har julpyntat för fullt här hemma. Satt upp ljusstakar, dekorationer, julkrubban, gjort hyacintplanteringar och jag har dekorerat tändsticksaskar. Det enda som fattas är julgranen, den får vänta ett litet tag till ;) och en julstjärna till som ska upp i mitt rum, orkade inte bygga ihop mer än 1 som skulle vara i vardagsrummet, för det var typ lite krånligt, haha.
julstämmning! :)



Kommentarer
Postat av: Ellah

Mickan jag Håller med dej om att Julen är underbar! äntligen något att se fram emot som lyser upp i vintermörkret! (Dessvärre finns det ju alltid en och annan Scrooge som inte klarar av att andra är glada och njuter men so what)

Fina bilder hursomhelst

Ellah

2010-12-05 @ 19:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0