en helt vanlig ledig dag..

Idag har jag varit leeedig.
Gu vad man verkligen uppskattar de lediga dagarna man får när man jobbar mycket annars.

Jag och Martin hade ju som bekant planerat in bad och sol och grill med engångsgrill, men vädret svek oss.
Så typsikt. ´
Men det stoppade oss inte från att grilla på våran engångsgrill.
När solen tittade fram genom molnen passade vi på.
Vi satt på altanen och åt korv med bröd till lunch.
Vilken Sommarfeeling. Allt var underbart och jättemysigt.
Men sen kom dem.
De är irriterande, läskiga, aggressiva, och randiga. Kan ni gissa vilka ? Jo getingarna såklart.
Så fort man har mat framme kommer de små gamarna. Så vi flydde in genom glasdörrarna och satt därinne och såg de flyga in i rutan istället. haha, much funnier.
Sen la vi oss faktiskt i sängen ett tag när solen försvann helt och tittade på Friends avsnitt.
Det blev time för Marre att åka, på med ytterkläderna och säga hejdå. Det jobbigaste som finns. Men det blev inget hejdå, för han stannade.
Stannade hos mig. :)
En natt till<3

Så vi lånade lillebrors moppe (påminnelse till mig själv: Skaffa körkort kvinna...)och åkte ner till en udde och badade. Eller aa, vi badade faktiskt aldrig.
När vi vandrat klart och kommit fram till badberget vi siktat in oss på så blev vi attackerade av en galen mås!
HAHA jag skojjar inte. Klev upp där på berget och måsen blev som galen. Den skriade så högt att man fick tinnitus och så satte den fart rakt mot en.
Vi sprang både i panik och skrek samtidigt som vi skrattade, haha det borde sett roligt ut.
Men gu va rädd jag blev!
När man sprang tänkte man bara att "fan snart får jag en pick och en galen måsnäbb i huvet!" hahaha
Aja, när vi skakat av oss måsen bestämde vi oss för att bada på andra sidan av udden istället, så vi fortsatte våran vandring och hittade ett fint berg där vi ställde ner alla våran saker.

Då kom dem igen.
De där äckliga, läskiga, små äcklen. Getingarna.
Jag är liiiivrädd för getingar.
Jag hatar dem och de var överallt.
Det var som en geting-mortorled vi satt oss i för de flög allihopa rakt förbi oss som på rad. Helt sjukt. och en och annan svängde såklart av vid oss och undra vad vi hade med oss för godis han kunde smaka på. 
Så nee, nu bar det hem.
En helt vanlig ledig dag.
eller hur?

Kommentarer
Postat av: D

skaffa körkort kvinna!

2010-07-29 @ 16:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0