snö?

Va ?
Vänta lite.
Jag har precis gjort en sommarresumé (ni har inte missat den va?) och insett att hösten är här.

Så imorse tar jag ett stadigt tag om gardinsnöret och rullar upp den, nyvaken och groggy.
och där är den, SNÖN!?
och jag skrek typ till i min förvåning (martin kan intyga, haha).
Jag blev helt chockad för jag var verkligen inte beredd på den synen, inte för 5 öre! ;p


Fan. Vet inte vad jag ska tycka.
Jag längtar ju till julen faktiskt, längtar efter att få sätta upp adventsljusstakar, julpynta, baka pepparkakor, åka skridskor och pulka och allt det där.
Och jag ogillar ju hösten för de mesta.
Jag blir deppad, typ allergisk och sänkt när det blir höst.

Första tiden av hösten, med alla fina färger och höstsolen, den är okej.
Den är vacker.
Men sen...
När alla löv har fallit av träden , det är grått, tråkigt, regnigt och mulet heeeeela tiden.
Då längtar man ju bara efter snön.

Men just nu har ju hösten inte hunnit bli klar än! Den har ju knappt hunnit börja...
Under all snö på träden så hänger fortfarande rödgula löv som inte hunnit falla till marken ännu.
Senast igår så såg jag ut över tomten och förundrades över alla löv som täckte hela gräsmattan och tänkte att snart borde man nog börja kratta bort lite.

Så vaknas man upp till snö idag. haha. 

Tycker nog att det är lite för tidigt iallafall...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0