nagelvård

Tänkte starta en ny kategori här i bloggen. Skönhet. Där jag skriver om lite skönhetstips, mina favoriterprodukter osv. och här har ni första inlägget inom den kategorin.

Att göra en manikyr

1. Ta bort ditt gamla nagellack.

2. Fila och jämna till naglarna med en nagelfil (De bästa är glasfil tycker jag)

3. Mjuka upp nagelbanden genom att stoppa fingrarna i en tvållösning några minuter. Om man vill kan man passa på att bortsa nageln med en lite borste ev. en tandborste och tryck försiktigt ner nagelbanden.

4. Massera in nagelbanden med en nagelbandskräm

5. Smörj händerna med en handkräm.

6. Torka naglarna ordentligt så att det inte finns något fett kvar på dem från krämerna

7. När naglarna är rena och fina är det dags att måla dem!

8. Börja med ett underlack som stärker och skyddar nageln mot missfärgningar

9. Välj ett nagellack och måla detta i två lager

10. Avluta med ett överlack


1. Baslack som gör att naglarna inte ska skiva sig så lätt.
2. Myrrolja bra för torra sköra naglar & nagelbanden.
Fransk manikyr
3. Ljustrosa basfärg
4. Genomskinligt stärkande över & underlack i ett!
5. Vitt nagellack till tippen

Klart!



Kommentarer
Postat av: marre

måste testas <3 =)

2011-02-10 @ 17:34:40
Postat av: Mixie

Haha, det tycker jag att du ska ;) <3

2011-02-10 @ 17:54:06
Postat av: D

Interesting

2011-02-16 @ 00:11:25
Postat av: Mixie

try it!

2011-02-16 @ 08:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0