Äventyr, filmmys och spel = min söndag

Idag har vi tagit en rätt lugn och skön dag.
Jag och Martin var ute på en liten promenad med Buster bland annat.

Bild från 15 December, Buster i djup snö.

Vi gick en bra bit och svängde in på en skogsväg här där vi bor, om man följer den en liten bit kommer man fram till stora åkrar och rakt över dem kan man se hem till vårat hus.
Ett traktorspår ledde mot huset så vi tänkte att "Åh va bra, då följer vi det här spåret över båda ängarna så kommer vi hem igen snabbare" Haha fel.

Vi följde spåret över den första ängen. Men sen vare stopp haha.
Vi hade 3 val att göra då;
1) Gå tillbaka hela jvla vägen(totalt uteslutet, haha)
2)
Gena över djupsnön över den andra ängen eller
3) Gå i djupsnön upp i en liten dunge, över på andra sidan om den och upp på vägen igen, för att gå sista biten hem.

Vi valde alternativ nummer 3. Haha.

Buster vägrade gå mer och gnydde och kraffsade på mitt ben.
Han skulle försvunnit rakt ner i snön ändå så det var bara att bära honom medan vi vadade fram i djupsnön med våra läckande stövlar. Martin gick först så jag gick i hans fotspår så gott jag kunde. Ett skrattanfall utbröt. Vaffan gör vi för något?

Aja, klampa på, över dungen och ut i mer djupsnö, sen skulle vi upp för en brant backe för att komma upp på vägen igen. 

Martin går först och tar sats för att komma upp.
Han går med benen utåt som om han hade skidor på sig och klagar över snön i stövlarna. Haha.

Jag tar första steget efter och halkar och faller ner i snön med huvudet och Buster före, haha.
Skriker förtvivlat på Martin efter hjälp och sträcker ut handen mot honom, men allt jag hör är "Nej, jag måste upp!" hahahahah. Vaffan? och ser honom snabbt sicksacka sista vägen upp, han försöker dra sig upp och håller i en liten granbuske, hahaha.

Gud, vilka äventyrare vi var.
Men stövlarna fulla med snö och smått omtumlande går vi hem sista biten iallafall och in i en varm skön dusch.



På eftermiddagen såg vi på Singin in the rain med mamma och Anders och åt fika och godis, därefter spelade vi ett sällskapsspel och åt middag.

Nu är det 2,5 män på 3an och Pringleeeeeeeeeeeees, sen susstime!

Nattinatti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0