Godmorgon

Godmorgon bloggen!
Hoppas ni har haft en bra gårdag. Min var mindre bra.

Buster hamnade inne hos veterinären för han hade problem med magen och kunde inte bajja. Allt han gjorde när vi gick ut på morgonen för att rasta honom var att han satt och kved och skrek stackarn :( Man märkte ju klart på honom att han hade väldigt ont och han var rädd. Han försökte klättra upp i mitt knä, började skaka, dreggla och andades häftigt.
Fick ringa mamma och vi fick åka in till veterinären i Arninge bums där vi fick en akuttid!

I bilen kräktes han två gånger, vet inte om det var åksjuka eller något annat.
Antagligen åksjuka eftersom han kan bli det när vi åker bil med honom ibland.

Hos veterinären kunde de inte ens undersöka honom för han hade så ont.
Veterinären tog röntgenbilder, ultraljud, blodprov, gav honom smärtstillande, lugnande och dropp under dagen. De hittade inget fel med honom. De kunde vara någon förstoppning bara typ eller något med tarmarna.

Vi fick hämta hem honom samma kväll efter jag slutat jobbet och vi har fått med oss en extra fiberrik mat åt honom som han ska äta som är bättre för tarmarna. Han har fortfarande ont och är väldigt trött så hoppas det blir bättre snart! Min buffe <3
Buster just nu <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0