Bakat

Godisberoende som jag är så ställde jag mig och bakade sega chokladrutor imorse när jag upptäckte att allt annat var slut här hemma, haha. Perfekt att ha och mumsa på medan man pluggar!.....och annars.

Ingredienser

  • 100 g smör
  • 2 ägg
  • 3 dl strösocker
  • 1 1/2 dl vetemjöl
  • 4 msk kakao
  • 1 1/2 tsk vaniljsocker
  • 2 tsk bakpulver

Gör så här

Smörj och bröa en ungsform med måtten 20*25 cm. Smält smöret på svag värme. Vispa ägg och socker pösigt och rör ner det smälta smöret. Blanda mjöl och kakao, vaniljsocker och bakpulver. Rör försiktigt ner blandningen i äggsmeten. Häll smeten i formen och grädda 35 min. i 150 grader.


TADAAAAAAA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0