Humlebagge

Igår när jag gick ut och fotade alla söta humlor som flyger runt bland våra rosa blombuskar så kom det helt plötsligt en konstig grejj flygandes. Den såg ut som en korsning mellan en humla och en skalbagge.
Ropade på mamma och pappa (haha som ett barn..) och de var lika förundrade som jag.
Ingen av oss hade någonsin sett en sådan här mystisk varelse förut...duuduuduuuduuuu!
Efter lite googlande kom det upp att den faktiskt heter humlebagge, haha. otippat...

Den är tydligen ganska vanliga i Sverige också, typiskt jag som trodde jag hittat en ny art - mikabaggen!
Någon mer som sett en sån här?


Jag hade iallafall aldrig gjort det förut!

 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Annie

Vilken cool humlebagge, en sån har jag aldrig sett förut (vad jag minns?) :P :)

Svar: haha neej det hade inte jag heller fram till nu! :)
mixie

2012-08-01 @ 23:51:38
URL: http://blogg.anniesfotografier.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0